کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

صنعت بازی رایانه ای و رشدی شتاب دار

نشریه پرتیراژ انگلیسی "پی‌سی زون" از آغاز انقلاب بازی‌های رایانه‌ای در ایران با ابتکار و نوآوری برنامه‌سازان ایرانی گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت اطلاع‌رسانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معاونت سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرد در گزارش این نشریه آمده است: در سال‌های اخیر نخستین بازی سه‌بعدی رایانه‌ای در ایران به عنوان "پایان معصومیت" به بازار عرضه شد.

بر اساس گزارش مجله پی‌سی زون در ژانویه 2006، بازی پایان معصومیت در حد Quake II یکی از بهترین بازی‌های دنیاست. ساخت این بازی باور امکان بازی‌سازی در ایران را زنده کرد، به طوری که در دو سال گذشته و امسال شاهد ساخت بازی‌های مختلف از جمله "سرزمین گمشده"، "نجات بندر"، "عصر پهلوانان"، "مسابقات خیابانی"، "حسنی و لوبیا سحرآمیز" و ... بودیم.

نکته جالب توجه اینکه با وجود نبود قانون کپی رایت و هزینه‌های بالا تولید بازی، کیفیت این بازی‌ها در ایران به سرعت رو به افزایش است. گزارش مجله "پی‌سی زون" با اشاره به بازی "لطفعلی خان زند" جدید‌ترین بازی ایرانی افزود: این بازی که در نیمه اردیبهشت 1387 به بازار عرضه شد به باور نشریات کارشناسی بازی در ایران در حد بازی‌های نسل دو سه سال اخیر است.

شبکه تلویزیونی Gameplay HD آمریکا نیز در برنامه "انقلاب بازی‌سازی در آسیا" که به بازی‌ساز‌های مستقل می‌پردازد، از این بازی به عنوان شکوه تمدن ایرانی یاد و اعلام کرد انقلاب صنعتی ساخت بازی در ایران آغاز شده و روند ساخت و پیشرفت بازی در این کشور کند اما با تداوم پیش می‌رود.

گزارش این شبکه تلویزیونی افزود: این نشان می‌دهد پیشرفت صنعت بازی‌سازی در ایران با شتاب به جلو می‌رود و ایران در زمینه ساخت بازی‌های مستقل حرف‌هایی برای گفتن دارد. سایت MEGamers هم پیش‌نمایشی کامل از بازی لطفعلی خان زند جدید‌ترین بازی رایانه‌ای ارائه کرده است

 خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد