کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

آشنایی با فضاپیمای دیسکاوری

دیسکاوری اولین شاتلی است که بعد از شکست ماموریت شاتل کلمبیا که منجر به کشته شدن 7 فضانورد شد، به فضا رفت

فضاپیمای دیسکاوری (Space Shuttle Discovery) نام یکی از ۳ فضاپیمای در حال استفاده سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا) است که ماموریت ارسال فضانوردان و قطعات فنی ایستگاه بین المللی فضایی را به عهده دارد.

نسل کنونی شاتل‌های آژانس فضایی آمریکا (ناسا) از جمله دیسکاوری در سال 2010 میلادی بازنشسته خواهند شد.

در سال 2008 شاتل دیسکاوری چهارمین و آخرین بخش از فناوری تبدیل نور خورشید به الکتریسیته را به ایستگاه بین‌المللی فضایی برد.

این سفینه دو بال متشکل از سلول‌های خورشیدی برای تولید الکتریسیته و یک رادیاتور را که وزن آن‌ها به ۱۴ تن می‌رسد به ایستگاه فضایی حمل کرد.

دیسکاوری در این مدت 217 بار به دور زمین گردش کرد و مسافتی بیش از 9 میلیون کیلومتر را در فضا پیمود  و این سفینه پیش از آنکه از سرعت خود برای فرود بکاهد با سرعتی 20 برابر سرعت صوت وارد جو زمین شد.

در این ماموریت 7 فضانورد سفینه دیسکاوری بخش اصلی آزمایشگاه کیبو متعلق به کشور ژاپن را روی ایستگاه بین‌المللی فضایی طی 3 راه پیمایی فضایی نصب کردند.

در جریان ماموریت آخر دیسکاوری در ماه نوامبر سال 2008، قطعه کوچکی از یک دریچه ترک برداشت.

ترک این دریچه هیچ خطری برای شاتل و خدمه آن ایجاد نکرد اما سازمان فضایی آمریکا می‌خواست مطمئن شود که بروز دوباره چنین اتفاقی عواقب دیگری نداشته باشد.

شاتل دیسکاوری نخستین سفینه از این نوع بود که از زمان انهدام شاتل کلمبیا در بهمن ماه سال 1381 به فضا پرتاب شد.

شاتل دیسکاوری در سال 2009 برای انجام یک ماموریت 14 روزه از پایگاه کندی فلوریدا در آمریکا به فضا پرتاب شد [دیسکاوری به فضا پرتاب شد]

همشهری آنلاین

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:08 ق.ظ http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

دنیای ضرب المثل های انگلیسی شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ http://proverb.blogfa.com

چون بحثتون فضایی بود یه چیز جاب که شدیم و میگم : میگن وقتی ناسا میخواست آدم بفرسته فضا فهمید که نمیتونن با خودکار اونجا یاداشت کنن چند سال کارشون عقب افتاد و چند میلیون دلار خرج کردن تا یه خودکار بسازن که تو بی وزنی فضا جوهرش روی کاغذ پخش بشه واین فناوری رو به هیچ کشوری یاد ندادن ولی روس ها کار خودشون رو راحت کرده بودن و با مداد تو فضا مینوشتن !!!!!!!!!!!!!!
بازم سلام
یه چند روزی هستش که آپ کردم یه آپ خوب از 2 جهت خوبه اگه خانم ها بخونن طریق زن ذلیل کردن مردارو یاد میگیرن اگه آقایون بخونن از این طریق گرفتار نمیشن

خودم خبر نکردم تا ببینم کدومتون بدون خبر یه سر به ما میزنید

بعد از 5 روز تو فضای اینترنت فهمیدم که خیلی یتیمم[تشویش]

بخاطراینکه این اولین آپ امساله دعای بد بد نمیکنم آخه من همه دوستامو دوست دارم [قلب]

ولی یه دعا کوچولو میکنم اگه خدا قبول کنه

امیدوارم چه به وبلاگم سر بزنی و یا نزنی وچه نظر بدی یا ندی سال 88 برای شما و خانوادتون پر از موفقیت و سلامتی و نزدیکی به خدا باشه [لبخند]

منتظر قدمهای پر خیر و برکت شما هستم .[گل]

یحیی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد