کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

کار، انگیزه، ﭘیشرفت

علمی، فرهنگی، هنری....

نتایج نظر سنجی قبلی

سوال بود:

به نظر شما مشکل اموزشی ما ناشی از چیست؟

پاسخ ها:

خودمون(دانش اندوزان)16.6%

خودشون(اساتید و...)70.8%
دولتی بودن آن4.1%
 
بودجه کم آن0%
 
هیچ کدام8.3%
.

امسال115هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند

 

معاون وزارت آموزش و پرورش:    

امسال115هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند    

ایسنا-معاون آموزش و پرورش عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: «متاسفانه امسال 115 هزار دانش‌آموز بعد از ثبت‌نام در مدارس ابتدایی، مدرسه را ترک کرده‌اند و این آمار نگران کننده‌ای است.»علی باقرزاده توجه نکردن یکسان به معلمان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را از جمله مشکلات معلمان مقاطع ابتدایی عنوان کرد و گفت: «آموزش و پرورش یک خانواده است و اگر مشکل بودجه‌ای وجود دارد، باید به نسبت بین تمام معلمان تقسیم شود

گروه:

واقعا؟؟!!!!

ما که شک داریم ...به چی؟...الان میگم:

اینکه این موضوع نگران کننده است...!

اینکه مشکل بودجه عامل اصلی معرفی شده...!

اینکه آموزش پرورش یک خانواده است...!

اینکه  این آمار واقعی باشد...(منظور، آمار کمتر نیست...!)

.....

این موارد هم خیلی وقته که عادی شده... بابا فکر نون باش که خربزه آبه...!!!!

کی به این حرفا گوش میده؟!اگر هم تو روزنامه و ... امثال این موارد رو دیدین فقط برای منافع شخصی عده ای خاص این اخبار درج میشه....

پس...!

منتشر شد

منتشر شد:

شماره جدید (شماره۵)نشریه پالس(الکترونیک و کامپیوتر)...

برای دریافت این شماره ادرس ایمیلتان را در قسمت نظرات وارد نمایید نسخه pdf نشره به آدرستان ارسال خواهد شد

درآمد لیگ ژاپن از حامیان مالی 25 برابر ایران

ایسنا- یک پژوهشگر اعلام کرد که 36 مانع در برابر توسعه درآمدزایی حاصل از حامیان مالی در صنعت فوتبال ایران وجود دارد

دکتر علیرضا الهی، دکترای مدیریت ورزش دانشگاه تهران که در زمینه موانع توسعه جذب درآمد حاصل از حامیان مالی در صنعت فوتبال ایران در ششمین همایش تربیت‌بدنی و علوم ورزشی سخن می‌گفت، اظهار کرد: برای انجام این تحقیق با روسای فدراسیون‌های ورزشی، روسای سازمان تربیت‌بدنی، روسای کمیته ملی المپیک و مدیران باشگاه‌ها گفت‌وگو کردیم و به این نتیجه دست یافتیم که این موانع را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد.
وی ادامه داد: دسته اول موانعی هستند که ریشه در ساختار اقتصادی کل کشور دارند، این موانع در محیط خارجی صنعت فوتبال قرار داشته و نهادهای صنعت فوتبال کنترل زیادی بر آنها نخواهند داشت. محققان دیگر نیز در پژوهش‌های خود به این عوامل اشاره داشتند، مثلا یانگ، در سال 2004 وجود ساختار رقابتی در دیگر صنایع و به طور کلی در اقتصاد کشورها را به عنوان یک عامل محرک برای توسعه حمایت مالی از ورزش می‌داند. از این رو تا زمانی که موانع مذکور در اقتصاد کل کشور، وجود داشته باشد، صنعت فوتبال نیز به عنوان جزئی از کل سیستم اقتصاد، تحت‌تاثیر آن خواهد بود. در این رابطه پیشنهاد می‌شود، مدیران مختلف صنعت فوتبال با در نظر داشتن چنین عواملی به برنامه استراتژیک بازاریابی بپردازند. در این صورت آنها خواهند توانست تا حد ممکن اثر این عوامل را کمتر سازند. وی به موانع دسته دوم اشاره کرد و گفت: این موانع مرتبط با صنعت ورزش و به طور خاص صنعت فوتبال کشور هستند و تاحدود زیادی تحت کنترل سیاستمداران و برنامه ریزان صنعت ورزش و فوتبال کشور است. مدیریت موثر بازاریابی ورزشی، شناسایی راهکارهای ارتقا، برنامه‌ریزی زمانی مناسب مسابقات و بهره‌گیری از امکانات و تسهیلات به روز در صنعت فوتبال از جمله مواردی هستند که در این زمینه می‌تواند قابل توجه مدیران و برنامه‌ریزان سطوح مختلف صنعت فوتبال کشور باشد.
الهی در رابطه با موانع دسته سوم گفت: موانع دسته سوم آنهایی هستند که رفع‌شان همکاری و هماهنگی بین بخشی و بین سازمانی را طلب می‌کند. به وجود آمدن هماهنگی بین سازمان‌های ذیربط فوتبال با سایر نهادها نظیر سازمان صدا و سیما، سازمان تربیت‌بدنی، سازمان خصوصی‌سازی و غیره می‌تواند در رفع این موانع و نهایتا توسعه جذب منابع درآمدی حاصل از حمایت مالی تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با بیان این که نتایج تحقیقات داخلی بیانگر عدم بهره‌گیری مناسب صنعت فوتبال کشور از منابع درآمدی مهم است، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد فوتبال کشور به‌رغم پای گذاشتن به عرصه حرفه‌ای‌گری هنوز نتوانسته از حمایت مالی بهره کافی ببرد.
الهی با بررسی منابع درآمدی لیگ حرفه‌ای و مقایسه آن با لیگ حرفه‌ای ژاپن به این نتیجه رسید که درآمد لیگ حرفه‌ای ژاپن از محل حامیان مالی حدود 25 برابر ایران است: این موضوع حتی با در نظر گرفتن شاخص‌های اقتصادی دو کشور، نظیر تولید ناخالص ملی اختلاف بسیار بالایی را نشان می‌دهد. وی می‌گوید: چگونه است که صنعت فوتبال در بسیاری از کشورها توانسته است درآمدهای کلانی را از حمایت مالی جذب کند، ولی صنعت فوتبال ایران هنوز نتوانسته از این موضوع بهره کافی ببرد. این استاد دانشگاه ادامه داد: بی‌تردید صنعت فوتبال جدا از دیگر صنایع نیست، اقتصاد ایران دولتی است و به صورت درون‌گرا و انحصارگر عمل می‌کند، همین قضیه صنعت فوتبال ایران را با مشکل مواجه کرده است؛ چرا که فوتبال از دیگر صنایع مستثنی نیست.
وی گفت: مالکیت دولتی اکثر شرکت‌های تجاری، سبب می‌شود که رقابتی بین آنها وجود نداشته باشد. از طرفی باشگاه‌های ما نیز دولتی است و مانعی در راه درآمدزایی بهینه فوتبال محسوب می‌شود. تا هنگامی که دولت به باشگاه‌ها کمک می‌کند آنها نیز به سمت درآمدزایی نمی‌روند.
الهی گفت: با توجه به این که ما در اقتصاد کشورمان به صورت درون‌گرا عمل می‌کنیم اکثر حامیان مالی نیز رغبتی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در ایران ندارند، به همین دلیل با سوء‌مدیریت خود بسیاری از حامیان مالی را از دست دادیم.
این در حالی است که با توجه به مشکل کلی حق کپی‌رایت در ایران، این قضیه به شکلی جدی در فوتبال کشور به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: از طرفی فوتبال ما فاقد طرح‌های بازاریابی استراتژیک است و هیچ‌کدام از باشگاه‌ها چنین طرحی را ندارند.
پخش زنده مسابقات فوتبال، شرایطی را فراهم کرده که ما بتوانیم به آن صورت که در دنیا به صورت حرفه‌ای عمل می‌شود، عمل کنیم، چرا که در تقویم مسابقاتی لیگ و تیم‌های ملی با تغییرات مداومی برخوردار هستیم که اسپانسرهای خارجی نمی‌توانند برای پخش زنده مسابقات تدارکاتی در مواقع مورد نیاز به ما اعتماد کنند.
وی سودده نبودن باشگاه‌ها و از طرفی نبودن اطلاعات لازم برای انجام تحقیقات یا هر کار اقتصادی دیگر را از دیگر موانع مهم برشمرد و گفت: هیچ باشگاهی اطلاعات مالی خود را به ما نمی‌دهد و ما نیز مجبوریم در تحقیقات و پژوهش‌های خود به این قضیه اشاره کنیم. شرایط نامناسب استادیوم‌های ورزشی، برنامه‌ریزی نامناسب مسابقات که به تبلیغات و بینندگان ضربه می‌زند از دیگر موانع موجود است. این در حالی است که تفکر مدیران دولتی نیز بسیار محافظه‌کارانه است که در میان باشگاه‌ها نیز این قضیه به چشم می‌خورد. از طرفی آژانس بازاریابی نیز نداریم و برند لیگ و باشگاه‌های ما نیز ضعیف است

90 در صد سهم صادرات ماکارونی ایران در اختیارزر ماکارون


 ادبیات در ایران با تمام دنیا تفاوت فاحشی دارد. این جمله بخشی از سخنان مهندس مرتضی سلطانی، رییس هیات‌مدیره و بنیانگذار گروه صنعتی زر ماکارون درحاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران است.


وی در توضیح این مطلب می‌گوید: در ایران تکنولوژی بین 1 تا 10 درصد نقش دارد در حالی که سهم مدیریت بر این تکنولوژی از 1 تا 90 درصد است.
این در حالی است که مدیریت بر تکنولوژی و راهبری تکنولوژی در کشورهای پیشرفته و اروپایی کاملا عکس ایران است و پدیده تکنولوژی بر مدیریت غلبه می‌کند.
به اعتقاد سلطانی این شاخص مهمی برای تصمیم‌سازان و مسوولان کشور به شمار می‌رود.
این فعال بخش خصوصی براهمیت نتیجه عمل تصمیم‌سازان کشور با همفکری و نظرکارشناسان و متخصصان در حوزه صنعت تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: جوانان بسیار ارزنده و با استعدادی از نظر علم، قناعت، شجاعت و غیرت‌کاری در ایران داریم که اگر به این خیل عظیم نیروی کار جوان بها داده شود و این امر مدیریت بهینه شود، در فضای تولید بسیار نتیجه مطلوبی حاصل خواهد شد.
مهندس سلطانی، با اشاره به این‌که اعتماد به جوانان نه در سایه تکلف و تعارف بلکه باید در واقعیت عملی باشد، خاطرنشان می‌کند: باید به جوانان کشورمان اعتماد کنیم و کار را به دست آن‌ها بسپاریم در این صورت است که تراز تولید خود را همراه با نوآوری و شکوفایی افزایش خواهیم داد.
بنیانگذار گروه صنعتی زرماکارون موفقیت گروه خود را مرهون همین اعتماد و اطمینان به جوانان تحصیل‌کرده می‌داند و با افتخار تاکید می‌کند که شاخص‌ترین فاکتور تمایز شرکت ماحاصل تفکر جوان‌گرایی مدیران ما است.
وی در پی همین موفقیت اعلام می‌کند: گروه صنعتی زرماکارون مدت 2سال است که متولد شده و این در حالی است که در سال گذشته 90درصد سهم صادرات از آن ما بود که به کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیایی ماکارونی تولید ایران را صادر کرده‌ایم.
مهندس سلطانی با یادآوری اینکه محصولات زرماکارون لوح سیب سلامت را در صنعت غذا که نشانه ایمنی و سلامت محصولات است از وزارت بهداشت و درمان دریافت کرده است، افزود: ما یک نوآوری را در تولید ماکارونی در ایران به مصرف‌کنندگان ارائه کرده‌ایم که تولید ماکارونی با آرد سمولینا است.
این فعال بخش‌خصوصی تولید ماکارونی، آرد سمولینا را به دلیل ضریب قند پایین و برخورداری از مقادیر قابل توجهی املاح معدنی، ویتامین‌های گروه ب و فیبر غذایی برای سلامتی و کارکرد مناسب دستگاه گوارش بسیار مفید دانست.
به گفته رییس هیات‌مدیره شرکت زرماکارون، ایتالیا در صنعت ماکارونی حرف اول را می‌زند و سرانه مصرف ماکارونی در ایتالیا 30کیلو است. همچنین در این کشور تولید ماکارونی با آردی غیر از آرد سمولینا به شدت ممنوع است.
وی با اعلام اینکه محصولات ما از هر نظر با تولیدات ماکارونی ایتالیایی‌ها برابری می‌کند و حتی در بسیاری مواقع برتر نیز می‌باشد، گفت: ما با نگاه ملی در کشور حضور داریم و به تولید داخلی می‌پردازیم و این در حالی است که خریداران خارجی ما استقبال چشمگیری از محصولات ما دارند.
به گفته سلطانی سرانه مصرف ماکارونی در ایران مدام در حال افزایش است به طوری که از میزان 3کیلو به 5کیلو رسیده است.
وی دلیل این امر را فرهنگ‌سازی در زمینه تولید ماکارونی و نیز چگونگی تهیه و طبخ ماکارونی و همچنین فواید آن برای سلامتی ذکر کرد.سلطانی در عین حال از افتتاح اولین واحد نان صنعتی گروه زرماکارون تا پایان سال 87 خبر داد و اظهار کرد: اگر موانع و مشکلات بوروکراسی سد راهمان نباشد، تا پایان سال جاری این واحد گشایش می‌یابد.
وی با تاکید مجدد بر پیاده‌سازی روش درست و کارشناسی شده مدیریت در ایران یادآور شد: مدیریت یعنی حل مشکلات عدیده موجود پیرامون تولید و صنعتگر. مشکلاتی که گریبانگیر تولیدکننده ایرانی است از عرش تا فرش است و مدیریت بر این فاصله که به صفر برسد توانایی و علم می‌خواهد.
رییس هیــات‌مدیــره زرماکارون در خصوص نمایشگاه ایران‌آگروفود خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به دستیابی به دانش فنی روز و انتقال و تبادل اطلاعات و بازاریابی در زمینه‌های مختلف کمک شایانی می‌کند. نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی،
مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در تاریخ 5 خردادماه افتتاح شد و تا امروز ادامه دارد.در بررسی‌های به عمل آمده بین ایران آگروفود در سال 80 و ایران آگروفود در سال 87 آمار و ارقام حاکی از آن است که تعداد شرکت‌کنندگان داخلی 33درصد و تعداد شرکت‌کنندگان خارجی 48درصد افزایش داشته است. این در حالی است که می‌توان به مشارکت مستقیم 9 کشور اتریش، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، تایلند، ترکیه، سریلانکا و هند به صورت رسمی یا گروهی در این نمایشگاه اشاره کرد. همچنین کشورهای اسلواکی، امارات متحده عربی، انگلیس، برزیل، بلژیک، پرتغال، تایوان، چین، دانمارک، ژاپن، سوئد، سوئیس، فنلاند، کانادا، کره جنوبی، لهستان و هلند با حضور نمایندگی‌های خود به صورت غیرمستقیم در نمایشگاه فوق مشارکت داشتند.
دنیای اقتصاد ۸/۳/۸۷

صنعت بازی رایانه ای و رشدی شتاب دار

نشریه پرتیراژ انگلیسی "پی‌سی زون" از آغاز انقلاب بازی‌های رایانه‌ای در ایران با ابتکار و نوآوری برنامه‌سازان ایرانی گزارش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت اطلاع‌رسانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معاونت سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرد در گزارش این نشریه آمده است: در سال‌های اخیر نخستین بازی سه‌بعدی رایانه‌ای در ایران به عنوان "پایان معصومیت" به بازار عرضه شد.

بر اساس گزارش مجله پی‌سی زون در ژانویه 2006، بازی پایان معصومیت در حد Quake II یکی از بهترین بازی‌های دنیاست. ساخت این بازی باور امکان بازی‌سازی در ایران را زنده کرد، به طوری که در دو سال گذشته و امسال شاهد ساخت بازی‌های مختلف از جمله "سرزمین گمشده"، "نجات بندر"، "عصر پهلوانان"، "مسابقات خیابانی"، "حسنی و لوبیا سحرآمیز" و ... بودیم.

نکته جالب توجه اینکه با وجود نبود قانون کپی رایت و هزینه‌های بالا تولید بازی، کیفیت این بازی‌ها در ایران به سرعت رو به افزایش است. گزارش مجله "پی‌سی زون" با اشاره به بازی "لطفعلی خان زند" جدید‌ترین بازی ایرانی افزود: این بازی که در نیمه اردیبهشت 1387 به بازار عرضه شد به باور نشریات کارشناسی بازی در ایران در حد بازی‌های نسل دو سه سال اخیر است.

شبکه تلویزیونی Gameplay HD آمریکا نیز در برنامه "انقلاب بازی‌سازی در آسیا" که به بازی‌ساز‌های مستقل می‌پردازد، از این بازی به عنوان شکوه تمدن ایرانی یاد و اعلام کرد انقلاب صنعتی ساخت بازی در ایران آغاز شده و روند ساخت و پیشرفت بازی در این کشور کند اما با تداوم پیش می‌رود.

گزارش این شبکه تلویزیونی افزود: این نشان می‌دهد پیشرفت صنعت بازی‌سازی در ایران با شتاب به جلو می‌رود و ایران در زمینه ساخت بازی‌های مستقل حرف‌هایی برای گفتن دارد. سایت MEGamers هم پیش‌نمایشی کامل از بازی لطفعلی خان زند جدید‌ترین بازی رایانه‌ای ارائه کرده است

 خبرگزاری مهر

من نمیدانم چرا برای فارغ التحصیل شدن جشن می گیرند!

نظرات خود را برایمان ارسال نمایید تا به یک جمع بندی برسیم....

فقط 450‌میلیارد تومان؟!!!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم شورای اسلامی‌گفت: دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان که سالانه 450‌میلیارد تومان ضرر به آموزش و پرورش می‌زند، در مجلس هشتم بررسی می‌شود.

عباسعلی رستمی ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان با حضور مسوولان ذی‌ربط آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: موارد مختلفی به عنوان دلایل افت تحصیلی مطرح شد و مقرر شد تا پیگیری‌ها و بررسی‌های همه جانبه درخصوص دلایل و کاهش افت تحصیلی صورت گیرد. رستمی‌اظهار داشت: بررسی این موضوع در مجلس هشتم ادامه خواهد داشت تا این مشکل در آموزش‌و‌پرورش حل شود.
مجلس از آموزش ‌و ‌پرورش توضیح خواست
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی نامه‌ای از آموزش و پرورش درخصوص آزمون استعدادهای درخشان توضیح خواست. مرحله اول آزمون استعدادهای درخشان که در اسفند 86 برگزار شد با اعتراض‌های شرکت‌کنندگان مواجه شد. شرکت‌کنندگان معتقد بودند که تعدادی از پرسش‌ها اشتباه بوده و حتی کلید پاسخ‌ها نیز اشتباه تهیه شده است. خانواده شرکت‌کنندگان شکایتی را تنظیم و به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ارائه کردند. ضمن این‌که با پیگیری در دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی، مشخص شد که تعدادی از سوالات اشتباه طراحی شده است. با توجه به عدم رسیدگی این شکایت در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و وزارت آموزش و پرورش، خانواده‌ها شکایت خود را به سازمان بازرسی کشور ارائه کردند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم نیز با ارسال نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش خواست تا گزارشی در این خصوص به این کمیسیون ارائه دهد. رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم عنوان کرده است که این موضوع در مجلس هشتم بررسی می‌شود

http://www.donya-e-eqtesad.com/

 

گروه:فقط 450‌میلیارد تومان ؟!!!!!!!!

فـــــــــــــــــــرقی هم نمی کرد!!!

فروش سیگار تا ۱۰۰متری مدارس ممنوع می شود
 
هیچ مرکزی در شعاع 100 متری مدارس حق عرضه سیگار ندارد، فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است و تنها خوارو بارفروشی ها، سوپرمارکت ها و عمده فروشی ها حق عرضه سیگار را دارند که از اتحادیه صنفی پروانه فروش گرفته باشند چرا که قرار است تمام سیگارها شماره سریال داشته باشند.این برنامه هایی است که به گفته مصطفی غفاری، دبیر اجرایی ستاد کشوری کنترل دخانیات قرار است تا پایان امسال اجرایی شود البته به شرطی که مصوبه این ستاد را رئیس جمهوری تایید و امضا کند.
به مناسبت روز جهانی مبارزه با دخانیات (یازدهم خرداد ماه)، صبح دیروز در محل وزارت بهداشت جلسه ای مطبوعاتی تشکیل شد.غفاری از تصویب دستورالعمل عاملان مجاز توزیع و فروش فرآورده های دخانی در فروردین ماه امسال می گوید اینکه این مصوبه به دست رئیس جمهوری رسیده تا پس از تایید او این دستورالعمل اجرا شد و غفاری امیدوار است تا پایان سال این دستورالعمل عملیاتی شود.سیدموید علویان، معاون سلامت در وزارت بهداشت هم از خطرات تهدیدکننده نوجوانان می گوید: «در ایران سه درصد نوجوانان 13 تا 15 سال سیگار می کشند. حدود 9 درصد نوجوانان 13 تا 15 سال هم غیرسیگاری اند اما در معرض خطر و مستعد سیگاری شدن هستند.»به گفته علویان 14 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور یعنی بیش از 10 میلیون نفر سیگار می کشند که هر چند تعداد مردان سیگاری بیشتر از زنان است اما در چند سال اخیر گرایش زنان به مصرف سیگار افزایش یافته است.معاون سلامت از افزایش سیگاری ها در کشور می گوید: «در چهار سال اخیر تعداد سیگاری ها از دو درصد به سه درصد افزایش پیدا کرده است و مصرف قلیان از 12 درصد به 26 درصد رسیده است.»
-
مصرف 16 نخ سیگار در روز
میانگین مصرف سیگار برای یک فرد ایرانی 16 نخ است. این آماری است که غفاری با اعلام آن ضررهای اقتصادی مصرف سیگار را هم گوشزد می کند: «50 هزار نفر در سال در ایران به خاطر مصرف سیگار می میرند. سالانه 40 میلیارد تومان برای سیگار هزینه می شود و پنج هزار و 200 میلیارد تومان هم هزینه های درمان ناشی از مصرف سیگار در کشور است.»
او می گوید: «26 درصد نوجوانان 13 تا 15ساله قلیان می کشند این در حالی است که مصرف یک وعده قلیان معادل کشیدن 100 نخ سیگار است و خطر انتقال بیماری های عفونی را افزایش می دهد و توتون و تنباکوی مصرفی در این قلیان ها از نازل ترین کیفیت برخوردارند.»آمارهایی که مسوولان وزارت بهداشت در این جلسه ارائه می دهند حاکی از افزایش مصرف سیگار و قلیان است اما غفاری نتایج یکی از نظرسنجی ها را اعلام می کند که نشان می دهد هرچند نگرش افراد نسبت به مصرف دخانیات منفی است اما در عمل شاهد افزایش مصرف این مواد هستیم.به گفته غفاری هشت درصد افراد مخالف جمع آوری قلیان از اماکن عمومی بوده اند.سیدموید علویان هم درباره سرنوشت قلیان های اکسیژنی در پاسخ به یکی از خبرنگاران می گوید: «وزارت بهداشت با قلیان های اکسیژنی مخالف است و آن را تایید نمی کند.»علویان و غفاری در بخشی از سخنانشان قاچاق سیگار در کشور را تایید می کنند. علویان می گوید: «انحصار دخانیات در کشور ما دولتی است و معتقدم اصل 44 نباید در این عرصه اجرایی شود و بخش خصوصی را نباید وارد این عرصه کنیم منتها در این سیستم قاچاق فرآورده های دخانی ما را تهدید می کند چرا که در کشورهای همسایه هم قاچاق این مواد به راحتی انجام می شود.»غفاری برای حل مشکل قاچاق شماره دار کردن سیگارها را راه حل می داند: «باید تمام سیگارهای تولیدی در جهان شماره سریال داشته باشند و هیچ سیگاری بدون برچسب عرضه نشود و اگر دستورالعمل ستاد مبارزه با کنترل دخانیات توسط رئیس جمهور تصویب شود تا پایان سال تمام سیگارهای کشور شماره سریال خواهند داشت و در غیر این صورت قاچاق محسوب می شوند و با آن برخورد می شود.»
www.sarmayeh.net

تقلب در کنکور کارشناسی ارشد؟ محال است!!!!!!!!!

چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد سال 87 وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش از وجود نرم افزار تقلب یاب در این آزمون و کشف 235 متقلب خبر دادند؛ خبری که برای بسیاری از فعالان دانشجویی و کارشناسان عجیب بود زیرا تا پیش از این هرگز کنکور کارشناسی ارشد تا این حد متقلب نداشته است. داوطلبان متقلب با کد 11 به سازمان سنجش احضار شده اند. نوربخش دبیر هیات مرکزی گزینش استاد و دانشجوی سازمان سنجش نیز چند روز قبل از احضار چند تن از آنان و ارجاع شان به واحد تخلف و تقلب این سازمان خبر داده بود.زاهدی دیروز گفت: «قبولی این افراد اعلام نشده و کارنامه شان نیز در سایت سازمان سنجش قرار نگرفته است. ما از آنها دعوت می کنیم به سازمان سنجش بیایند. همچنین برای برآورد صحت و سقم اطلاعات ارائه شده از سوی نرم افزار تقلب یاب نیز راهکارهایی در نظر گرفته شده است.به گفته وزیر علوم 235 متقلب آزمون کارشناسی ارشد تقلب چشمی کرده اند یعنی داوطلبان از روی برگه های جلویی یا کناری شان تقلب کرده اند.وزیر علوم تاکید کرد: «اگر تقلب این افراد ثابت شود نه تنها آنها در این آزمون مردودند بلکه سال آینده نیز حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را ندارند و براساس قانون تخلفات کنکور با آنها برخورد می شود.»این ماجرا یعنی معرفی 235 متقلب در کنکور سراسری هراس فعالان دانشجویی را به دنبال داشته است و برخی آن را اقدامی جدید در ستاره دار کردن یا محروک کردن فعالان دانشجویی تعبیر می کنند. تعدادی از آنها می گویند: «شاید این بار به جای ستاره از کد 11 برای محروم کردن فعالان دانشجویی در نظر گرفته شود.»
یکی از فعالان دانشجویی می گوید: «چطور ممکن است در آزمونی با آن همه مراقب(!!؟) و گزینه های پاسخ با ابعاد به آن کوچکی 235 نفر بتوانند تقلب کنند.»
مدیر روابط عمومی وزارت علوم همچنین برای تاکید بیشتر و اطمینان از سلامت کار سازمان سنجش وعده می دهد که جلسه ای در تاریخ پنج و شش خرداد با حضور 235 متقلب معرفی شده در سازمان سنجش برگزار شود هر چند رئیس روابط عمومی سازمان سنجش دکتر عبدی گفت: «هنوز تاریخ دقیق برگزاری این جلسه مشخص نیست و در روزهای آینده با دعوت از خبرنگاران چنین جلسه ای برگزار می شود.»
-

منبا:روزنامه سرمایه۵/۳/۸۷


گروه:این موضوع خیلی قدیمی شده (منظور از قدیمی: عادی)ما که با چشم علنا دیدیم...البته اگر بشود چشم را به عنوان یکی از منابع معتبر ورود اطلاعات به مغز هر انسانی به شمار آورد...

نکات جالب: ما نفهمیدیم منظور چه جور تقلب و در چه سطحی بوده... موارد دیده شده توسط اعضای گروه  ء که کارنامه گرفته اند(و البته نتایج مورد نظر) و حتی شیرینی قبولی هم توزیع کرده اند!(هراس در حد تیم ملی!!!) حالا اون۲۳۵نفر چطور عمل کرده اند خدا میداند...!